Allah’ımmm Sofralara Bakınnnn!

Nişanlanmadan önce  yemek tarifleri araştırdığım dönemde keşfettim www.portakalagaci.com  ‘u.Yani 2 yıldan fazladır biliyorum bu siteyi.Sitenin sahibi olan Hatice Hanıma hayranlığımı buradan dile getirmek istiyorum.Bir insan bu kadar güzel yemekler hazırlayıp da üstüne bu kadar güzel sofra kurup, üstüne şahane bir fotoğraf çekip, altını da da günün hikayesiyle bu kadar mı güzel doldurabilir, takdir ediyorum kendisini.

Hazırladığı kahvaltı sofraları bile mükemmmel.Kahvaltı sofraları bile diyorum, çünkü insan (hafta içi özellikle ) bu kadar çeşit koyup, bu kadar sunuma dikkat ederek sofra hazırlamıyor ki (ben dahil).Tabakları koyup, yiyoruz çabucak ve uykuluyuz zaten kim uğraşır sofrayla ,düzenle, sunumla…Hatta çoğu zaman kahvaltı bile hazırlayamıyoruz işe geç kalmamak için.Hatice nasıl güzel kahvaltı sofraları hazırlıyor,nasıl güzel örtüleri, peçetelerinin herbiri bile ayrı bir  orjinal,kahvaltı  takımları çok şık, kısacası  herşeyi çok şeker.Zevkli bir hanımendi kendisi.Eşi çok şanslı bir insan olmalı.Çünkü her öğün böyle sofralarda yemek yemek insanın ömrünü uzatır valla 🙂 Özellikle  de böyle bir kahvaltıyla işe gitmek..Ohhhh düşüncesi bile insana mutluluk veriyor.Bigün de biri bana hazırlasa ya, pek şahane olur 🙂

Reklamlar

Konya’dan Sıdıka Teyze’nin Mutfağı

Bugün tesadüfen Star’da Soframız isimli programı izliyeyim dedim.Her hafta  farklı bir memlekete konuk oluyorlar sanırım.Benim şansıma Konya’da Sıdıka Hanım’ın evine konuk olmuşlardı.Kanalı ilk açtığımda oklavayla hamur açıyordu teyzem, zaten açışından hemen anladım ne kaaaaa becerikli bir kadın olduğunu ve hemen maşallahımı ekledim :)) Teyzem açtığı yufkaları  sacında pişirdi.Tabi bunları meğerse “Maş Böreği” için yapıyormuş.Tarifini burdan alabilirsiniz  http://www.startv.com.tr/haber/soframiz-tarifleri-65/mas-boregi-sidikanin-mutfagi-konya-14654.html?ID= İç harcı için temel malzeme Maş fasülyesi ve kıyma.Sizi bilmiyorum ama ben Maş fasülyesini daha önce yemeyi bırakın, adını bile duymamıştım.Kendisi mercimeğe benziyor ama teyzemin anlattığına göre mercimekten çok daha lezzetliymiş.

Maş Böreği - Sıdıka'nın Mutfağı: Konya

Böreği fırına veren teyzem başlıyor tatlısının hamurunu açmaya.Adı da “Piliseli Baklava”  .İşte tarifi :  http://www.startv.com.tr/haber/soframiz-tarifleri-65/piliseli-baklava-sidikanin-mutfagi-konya-14655.html?ID

Piliseli Baklava - Sıdıka'nın Mutfağı: Konya

Daha sonra  ise sıra Ermenek Dolmasına geliyor.Adına aldanmayın siz, dolma gibi sarılan yada içi doldurulan bişey değil.Bana en yapabileceğim şey bu gibi geldi.İçinde  patlıcan,kıyma ve bulgur var.Onun da tarifini ekliyim: http://www.startv.com.tr/haber/soframiz-tarifleri-65/ermenek-dolmasi-sidikanin-mutfagi-konya-14653.html 

Ermenek Dolması - Sıdıka'nın Mutfağı: Konya

 

Şimdi de sıra “Batırık ” ‘da.Batırık çokkkkkkk faydalı bir yemekmiş arkadaşlar.Bana kalırsa dış görünüşü aynı Mercimek Köfte gibi ama bunun içinde salça yokmuş oyüzden daha sindirimi kolaymış.İşte tarif: 

http://www.startv.com.tr/haber/soframiz-tarifleri-65/batirik-sidikanin-mutfagi-konya-14652.html?ID=

Batırık - Sıdıka'nın Mutfağı: Konya

   Sıdıka Teyzem yemekleri hazırlarken kocasıyla çok iyi anlaştığından da bahsetti.Allah herkese böylesini nasip etsin, biz taş atsak ayrı yere gitmez demesi üzerine  sunucu Gizem : “Peki ayrı yere gittiğinde de sabrediyorsunuz heralde?” diye sorunca:

Teyzem:” Bilemiyorum öyle sabredebilir miydim ama benim eşim fevkalade bir insan” diyorrrrrr ve benim gözümde iyi bir ev hanımı olmanın yanı sıra ( maşallah suphanallah) iyi de bir evliliği olan süper bir bayan olarak  yükseliyor.Allah herkese nasip etsin gerçekten 🙂 

Tarifleri deneyeceklere Afiyet Olsun …

Karanfilli, zencefilli Ramazan şerbeti

Karanfilli, zencefilli Ramazan şerbeti

Ramazan’da öne çıkan bazı lezzetler, geçmiş dönemlerin geleneklerini günümüze taşıyor. Güllaç ve pide bunların
başında gelirken, şimdi de Ramazan şerbeti çıktı. Sadece Ramazan ayına özel olarak üretilen Cappy Ramazan Şerbeti, üzüm ve vişne suyunun, bitki ve meyve aromalarıyla harmanlamasıyla oluşturulmuş. Vişne ve kırmızı üzüm suyunun; erik, zencefil, karanfil, incir aromalarıyla zenginleştirilmesiyle hazırlanan Cappy Ramazan Şerbeti 1 litrelik pet şişelerde satışa sunuldu.

Ben de şahsen denedim.Gayet hoş bir aroması var.Bu sene de Ramazan ayı yaz mevsiminde olacağı için sizi susatmayacak ve tok tutacak iftarda ve sahurda içebileceğiniz harika bir şerbet oluşu onu diğer içeceklerden bir adım öne geçiriyor.İşte tarifi:

Malzemeler
1 Kg. Kırmızı Üzüm
1 Kg. Kırmızı Erik
½ Kg. Kırmızı Elma
½ Kg. Sarı Üzüm
½ Kg. İncir
1 Çubuk Tarçın
1 Çubuk Meyan Kökü
1 Badem Büyüklüğünde Zencefil
7-8 Adet Karanfil
1 Su Bardağı Şeker
½ Limon Suyu
3-4 Lt. Su (15-20 Su Bardağı)

Hazırlanışı

  • Şeker ve limon hariç bütün malzemeleri 1 saat kaynatın.
  • Şeker ve limon suyunu ilave edip 10 dakika daha kısık ateşte bırakın.
  • Süzgeç ya da tülbent yardımıyla süzün ve soğutun.

 

Tarif http://yemektarifi.com/Susatmayan-Ramazan-%C5%9Eerbeti ‘den alınmıştır.